Ο
ΑΖΟΡ ΕΥΡΩΤΟΥΡΙΣΤΑΣ
Ον/μο εκπαιδευτικού: ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ
Ον/μο επιβλέπουσας επιμορφώτριας: ΠΡΙΜΙΚΙΡΗ
ΑΘΗΝΑ
Πρόγραμμα: Teachers for Europe
Πρόγραμμα: Teachers for Europe
ΤΑΞΗ Ε΄
ΣΧΟΛΙΚΟ
ΕΤΟΣ: 2013-2014
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Με αφορμή
ένα αδέσποτο σκυλάκι, που κατά την πρωινή
μας προσευχή επισκέπτεται το σχολείο
μας επιχειρώντας να μπει στην αυλή,
ξεκίνησα μια συζήτηση με τους μαθητές
της Ε΄ τάξης του σχολείου μας για τα
αδέσποτα
(1) σκυλάκια της περιοχής μας.
Αφού
συζητήσαμε την περίπτωση της Ελλάδας,
αναρωτηθήκαμε τι να συμβαίνει και στις
χώρες της Ευρώπης, και συγκεκριμένα,
στα κράτη της ΕΕ, όπου και εμείς ανήκουμε.
Αποφασίσαμε
να στείλουμε τον φίλο πια πρωινό επισκέπτη
του σχολείου μας, τον Αζόρ,
όπως τον βαφτίσαμε, να ταξιδέψει στις
πρωτεύουσες της ΕΕ και να μας μεταφέρει
πληροφορίες για τη διαβίωση των αδέσποτων
σκύλων εκεί και τις σχετικές στρατηγικές,
πολιτικές και νόμους.
Οι μαθητές
μας εργάστηκαν ομαδικά και, χρησιμοποιώντας
μέσα και εργαλεία της τεχνολογίας,
έψαξαν
(5), συνέλεξαν, αξιολόγησαν, κατέταξαν,
αξιοποίησαν πληροφορίες, προβληματίστηκαν,
έκριναν και, τελικά, δημιούργησαν
ενθουσιωδώς ένα «έργο» παρουσίασης του
προβλήματος σε comics
(15).
Συγκεκριμένα,
γνώρισαν:
- τις προϋποθέσεις μετακίνησης των σκυλιών (4) στην ΕΕ σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία,
- το άρθρο 13 (2) της Συνθήκης της Λισσαβόνας για τα ζώα,
- την νομοθεσία και τις στρατηγικές διαχείρισης (6-7-8-9-10-11-12-13) των αδέσποτων σκύλων ανά κράτος - μέλος της ΕΕ και
- την αρμοδιότητα και δυνατότητά θεσμικών οργάνων της ΕΕ να επιβάλλουν νόμο και κοινή πολιτική (2-3) διαχείρισης στα κράτη μέλη της με σκοπό την καλή διαβίωση των αδέσποτων σκύλων.
Αποτέλεσμα
της εργασίας μας ήταν να συνειδητοποιήσουν
οι μαθητές μας πως η κινητοποίηση
(14) της ΕΕ και το πλαίσιο ολιστικής
αντιμετώπισης στους κόλπους της είναι
καθοριστικό για την καλή διαχείριση
των αδέσποτων σκύλων. Η διαπίστωση αυτή
οδηγεί τους μαθητές σε θετική θέαση της
ΕΕ.
ΒΙΝΤΕΟ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου